4lifebloggen

Sölvbacka strömmar Augusti 2018

Rock on Skogsröjet 2018.

2017-09-15 och 16 Hedströmmen och Magnehultån

Fiske i Hedströmmen Fredag (Öring Bluedun 18 ) och Magnehult Lördag ( Regnbåge E12)Skitfiske Tommy

2017-08-22-25 Funäsdalen

Den 20/8 åkte jag och min kompis till Funäsdalen för några dagars flugfiske. Vi hade fint väder hela tiden och landade en del fina Öringar. Vi fiskade bland annat i Ljusnan, Tännån, Mittån och lite små tjärnar. Det var en fantastik trevlig resa som jag gärna gör om igen. Öringen till vänster slukade en E12 strl 16 så fort den landande i vattnet i en lite tjärn. Den högra Öringen tog på en flytande mygga i strl 20 i Ljusnan, den flöt 5-6 meter och vi hade minst två spö längder tafs 6X. Skitfiske.

2017-06-02 Nationaldags fiskande i Älvdalen

Som vanligt en trevlig Traditionell resa till Älvdalen med Thomas, PO, Micke. Kul resa med god mat, dryck och fina fiskar landade lite runt om i Älvdalen.

2017-03-25/26 Säsong start med weekendresa till Hedströmmen och Sörqvarnsforsen

2016-08-05 Röjmyre

Den 5/8 åkte jag och kompisar "Hem" till Rejmyre för Skogsröjet och häftigt drag på min gamla skolgård. Kul att träffa alla gästvänliga ungdomskompisar  Bäst var Hardcore Superstars, Corroded, Airbourne och den perfekta avslutningen med Lillasyster. Kalbos hemmagrillade burgare i hans trädgård var också bra. Rock on 2017 Tommy

Corroded ( Så mycke HÅRDROCK )

Hardcore ( Så mycke BRA )

2016-07-21 Hemsedal Norge

Den 21 Juli åkte jag och familjen Sofia och Anton på semester till Hemsedal i Norge. Resan tog en dag att komma fram men Gud va vackert det var längs vägen. Hemsedal ligger mellan Oslo och Bergen och kallas för Skandinaviens Alperna. Vårt boende hade vi i en fin lägenhet mitt i en skidbacke i Hemsedal. Vi åkte på en dagstripp till Flåm och därifrån tog vi en båtresa på Sognefjorden och det var en härlig resa med fantastiska vyer. Många berg och vackra dalar i Norge och därav en hel del tunnlar och den längsta tunneln vi passerade var 2,5 mil ( Laerdal ) Jag tog även några timmars flugfiske i den kända ån Hemsil och vilken perfekt flugfiske Å med en del vakande öring. Hit kan det nog bli en ren grabb resa för att flugfiska.

Båtresa från Flåm i Sognefjorden

Hemsil med fin bakrund

Hemsil fiske och lite flugbindning på altanen innan Hemsedalsresan.

2016-06-10 Hedströmmen helg

Mot Hedströmmen för fiske en hel helg med boende hos Annika och familj på valbricka. Vi hoppades på lägre vatten då vaken är betydligt fler då men tyvärr lite högt vatten och inga vak att prata om trots mycket insekter bland annat mycket gul forslända. Vi drillade några fina öringar tagna på nymfer och Matte tog en på Streaking Caddis i Pekingkurvan. Vi hade bra väder och träffade på våran kompis bävern några gånger under helgen. Den fina gula forsärlan flög fram och tillbaka och plockade insekter. Matte och jag hade en trevlig flugfiskehelg med tillhörande god mat och dryck.

Matte med några fina öringar

Bävern och den gula forsärlan

2016-06/01--06 Älvdalenresan

Onsdagen den 1a Juni drog vi iväg på den 5 dagars traditionella fiskeresan till Älvdalen där vi bor i samma härliga stuga varje år. Bra vattenföring i de strömmande och vi fick en hel del Harr och öring på torrfluga.Trevligt sällskap med god mat och dryck i dagarna fem. Vädret var fantastiskt med blandat fiske där alla fick fisk och det man kommer i håg är naturligtvis PO´s öringar i tjärnarna och tomas harr på övertid i Österdalaälven //Tommy

2016-04-24 Hedströmmen

Termosen, kylväskan och flug askarna fyllda och nu ytterligare en tur till Hedströmmen i Bernshammar. Vädret var växlande och ganska kallt. Jag landade en fin långsmal öring och Matte två fina öringar. Det vi kommer ihåg är bäverns framfart i ett stort träd samt Mattes drillning i den värsta hagelskuren. Nu längtar vi till varmare väder med kläckningar och mycket VAK. //Tommy

2016-02-06 Hedströmmen

På Lördagmorgon den 6 feb fyller Matte o jag termosen och åker till Hedströmmen för premiär fiske. Vi hoppas på skapligt väder och hungriga öringar. Asken är fylld med favoriten Olive haröra guldskalle som alltid ger fisk när man fiskar mot botten. Känns gött att hela den härliga flugfiskesäsongen ligger framför oss. Detta år ska bli ett torrfluge år med mycket kläckningar och insekter i luften. Nu kör vi //Tommy

2015-10 Fototävling

Fick ett pris ( bok ) i en fotograferingstävling som Flugfiske i Norden anordnade. Det känns kul. Bilden (till vänster) är tagen på min fiske kompis PO när han fiskar vid en tjärn i Älvdalen. //Tommy

2015-10-10 Hösttur till Hedströmmen.

Eftersom Hedströmmen nu stänger för Älgjakten tog vi en hösttur dit för lite härligt fiske. Vi hade lite kyligt med en härlig höstdag där kaffet och mackan smakade bra i trevligt fiske sällskap. Vi fiskade uteslutande med guldskalle Haröra olive och ljus 16. Vi landade totalt 12 st öringar i fin kondition och alla de simmar naturligtvis kvar och blir förvildade tills vårfisket drar igång. Nu riktar vi in oss på härligt höst fiske i stilla regnbågs vatten här hemma i Östergötland. Tommy & Matte.

2015-09-19 Torrflugefiske i Bernshammar

Lågvatten och torrfluga hm..........?? nej vars lågt OK, men TOK grumligt vatten (se bild ) förstörde de torra planerna och jag riktade in mig på Nymffiske med korta uppströms kast med lätta nymfer (haröra guld 16 ) med 0,5gr hagel 40 cm upp på tafsen och detta blev ett bra fiske där nymfen följde strömmen på ett naturligt sätt. Det var spännande att hålla koll på linänden i ytan. Jag landade fyra fina öringar och en av dom var en feting på ca 1,5 kg som kämpade i 10 minuter i hård ström med mitt Vision Glassic 3/4. tyvärr så tappade jag ett gäng men det är väl så flugfisket ska vara. Spännande med nymffiske på korta kast som ersättning när torrt inte funkar alls och dessutom gav det fisk och härliga drillningar. //Tommy

2015-09-04-06 HedströmmenHelg.

Äntligen på väg till Hedströmmen för fiske en hel helg med boende hos Annika och familj på valbricka. Vi hoppades på lägre vatten då vaken är betydligt fler då men tyvärr högt vatten och inga vak att prata om så vi tacklade på Olive haröra guldskalle 14-16 och det visade sig funka bra då vi drillade några fina öringar tagna på denna fantastiska nymf. Vi hade bra väder och träffade på bävern några gånger under helgen. Kompisen Matte och jag hade en trevlig flugfiskehelg med tillhörande god mat och dryck.

Fin och färggrann öring, Matte in action och en annan öring på väg tillbaka, som vi gör med alla våra öringar. //Tommy

2015-08-13 Alsterån

För första gången besökte jag Alsterån och denna å var mycket fin och naturlig med blandat av lugna och lite mer strömmande partier. Logi hade jag hos Johan och Eva-Lena på Vidinge gård där man fick fantastisk service. Nu ser jag fram mot en ny Alsterå tripp framåt våren. //Tommy

2015-08-11 Nytt tryck

Idag hämtade jag min jacka och keps som jag haft hos eneby tryck o broderi.

2015-07-25 Funäsdalen med familjen ( Ormån )

Vi tog en semester trip till Funäsdalen som vi aldrig besökt tidigare. Vi gick några korta vandringar och åkte upp till Flatruet " Sveriges högsta belägna allmänna landsväg" där såg vi en hel del renar. När vi åkte på denna vägen såg jag en liten Å som såg intressant ut och den heter Ormån. Jag tog en kvällstur upp till denna Å och tog lite kort och till min glädje såg en hel del vak. Jag tacklade på mitt Glassic med mygga 18 och smög ner och hade ett mycket kul torrflugefiske i ett fantastiskt väder vid en fantastisk Å. En av kvällarna åkte jag till ljusnan där det var härligt klart vatten med mycket vak men kräsna och skygga öringar, tog dock en på E12. Alla öringar jag landade var små men det gör inget när man står i små härliga Å ar i denna härliga miljö med ett Glassic spö. Funäsdalen och Tännäs området har ett oändligt fiske som tar lång tid att gå genom så jag kommer tillbaka nästa år igen. //Tommy

2015-07-18 Hedströmmen

Min fiske abstinens blev för mycket för frun i dessa semestertider som då skickade iväg mig på en dagstrip till Hedströmmen. Regn och åter regn under dom 15 milen och väl framme så slutade det regna och solen bröt genom och det blev ett fantastiskt väder. Tyvärr högt vatten och inga vak så mitt Vision Glassic tacklades med olive haröra i storlek 18. Denna fluga fungerade bra som alltid och jag tog två fina öringar och en Färna tror jag det var. Mitt Glassic passar perfekt för att drilla fina Hedströmmen öringar med  små flugor och tunna tafsar. Tight lines //Tommy

2015-07-17 I väntan på nästa fiske

Härlig semester stund och avkoppling under altan taket med flugfiske i Norden och en varm kaffe dryck. Önskar er alla en trevlig semester och ett trevligt skitfiske //Tommy

2015-05-03-07 Traditionell National dags resa, Älvdalen.

Onsdagen den 3e Juni drog vi iväg på den 4 dagars traditionella fiskeresan till Älvdalen där vi bor i samma härliga stuga varje år. Tyvärr mycket vatten i "alla" strömmande och inget speciellt fiske att snacka om. Vi fiskade bland annat av några tjärnar som Märråtjärn, Lextjärn. I Märråtjärn hade vi kul fiske på vak men tyvärr så lyckades vi inte lura upp någon fisk men i Lextjärn kläckte det en grå liten dagslända som såg svart ut när den kom och flöt i klungor. Jag knöt på en Black Gnat 14 med nerklippt underhackel och på första kastet kom ett litet vak bredvid min,typiskt men jag ryckte lite i linan och flugan guppade till och då tog en fin öring på det sättet som torrfluge fiske ska vara. Trevligt sällskap med god mat och dryck i dagarna fyra. Vädret var bra med blandat fiske där alla fick fisk och det man kommer i håg är naturligtvis den fina öringen tagen på Torrfluga //Tommy

2015-05-22-24  Öring fiske på G

Klockan halv åtta på Fredags morgonen styrde vi mot Hedströmmen och var förväntansfulla. Väl framme så fixade vi fiske kort i den gamla macken i Bernshammar och flyttade in i stugan. Spöna riggades med dagsländor trots hög vattennivå. Väl vid vattnet så såg vi att det var snabbt och högt men gav oss till lite grundare o lugnare delar där vi fiskade en del med torrt men tyvärr inget landat. Provade mitt nya Vision Glassic och det var en fantastisk upplevelse, vilket spö. På Fredags kvällen när jag var på väg till stugan mötte jag en Bäver på stigen oj va rädd både han och jag blev. Under helgen såg vi bävern flera gånger, både på land och i vattnet och det var en mycket kul och trevlig upplevelse. På Lördagen landade jag två öringar på ljus haröre nymf och en tung muddler Minnow. Söndagen trotsade jag vatten nivån och fiskade torrt och landade två fina öringar på E12 varav en tog efter fyra försök på ett vak. Vi hade en trevlig helg med god pilsner och fint väder med mycket insekter i luften ( gul forslända, nattsländor ) samt en del fina fåglar. //Tommy

2015-04-05 Påsk firande

Matte och jag firade annandag påsk med flugfiske i magnehultsån "bäcken" för premiärfiske 2015 och det blev lyckad dag med gott kaffe och flera fina RB landade på för dagen Ljusa nymfer helst haröra. Höjd punkten var när vi kastade mot varandra och i samma kast krokade varsin och dubbeldrillade två fina regnbågar. Nu ser vi fram mot en lång härlig flugfiskesäsong och hoppas på mycket kläckningar och insekter vid våra svenska vatten. //Tommy

Rulle till mitt nya Vision Glassic #3-4

Jag dammar av en Sameo Sable 1-4 rulle som bara låg på hyllan. Detta blir nog en mycket bra combo som kommer att passa bra till mitt mygg o smygfiske.

Lina till mitt nya Vision Glassic #3-4

Cortland 444 Classic Sylk WF 4 verkade fungera bra i nedan spötest och den fick det bli. Jag hittade den i Flugshopen hos Stefan i Älvdalen.

2015-03-21 Fiske snack

Vi har startat fiske året 2015 med Sportfiske mässan och den var kanonbra med en hel del flugfiske- och flugbindnings -snack med diverse film o flugbindar kändisar. Kompisen Matte köpte ett par midje vadare till ett bra mässpris hos Harrkungen. Jag själv fingrade på ett Vision Glassic #3-4 och i veckan så beställde jag ett hos Fishline och tror detta blir fantastiskt för mitt lilla fiske, se en test av glasfiber spöt HÄR. Tight lines Tommy

Hus renoveringen

När altan bygget var klart firades detta med en ny grill.

Efter många år med våran "Polare" Husvagnen (rullande och Säsongande ) så beslutade vi inför denna sommar att ta en paus och investera "husvagnen" i huset och det resulterade i en fin trapp och ett helt nytt kök. Se bilder före o efter.

2014

Hedströmmen 20141003-04  ( Igen )

Matte o jag kunde inte avstå fiske i Hedströmmen och tog en kort weekend resa fredag kväll till lördag eftermiddag. Vi hade spännande torrflugefiske med små streaking caddis och ljusa dagsländor i storlek 18-20. Vi landande ett antal fina Öringar som fortfarande simmar kvar i Hedströmen. Vi bodde bra på Bed n breakfast i Gisslarbo och de fixade även goda äggmackor o kaffe till matsäck för Lördagens fiskedag. Fantastisk miljö i Hedströmmen och fantastiska Öringar, vi syns där till vår fisket. //Tommy

Sen sommar fiske 2014-09-25 Ristsjöarna Holmsjön

Vi tog ett eftermiddags fiske med myggkläckare o puppor. Fantastiskt spännande vak fiske med en ytligt hängande myggkläckare som har en myggpuppa släpande 1 m efter sig. Landade en regnbåge på puppan och en på en liten 20 svart klinkhammer. Kompisen Matte tog en båge på en frisörmyggan stl 20 samt så Tappade vi några bågar efter mörkrets inbrott. Härligt och kul att fiska med dessa små mygg och ta hem den i sakta, sakta mak. Enligt vakbilden såg man att fiskens rutinmässiga sök efter mat, bara att ha tålamod så var fisken snart tillbaka vid min fjädermygg / puppa. Hösten och fjädermyggfisket är här så nu kör vi tills isen lägger sig. //Tommy

Hedströmmen 20140829-20140830 (2 dagars resa)

Kompisen Matte och jag skulle eventuellt till Vinnalt men det blev inställt så vi tog en resa till Hedströmmen och där hade vi ett fantastiskt torrfluge fiske på vakande Öring. Vi lyckades landa ett gäng mycket färggranna och fina öringar på Superpuppa,Streaking caddis, E12 och Myggor i storlekar 16 till 20. Alla dessa simmar fortfarande kvar i Hedströmmen. Vi syns vid nästa lågvatten igen. //Tommy

Älvdalen 20140604-20140608 (Fiske weekend)

Jag Thomas, Micke och styrde mot Älvdalen "Väsastugan" vid 09:30. Väl framme i Älvdalen så handlade vi mat och fiske kort. Nu vill vi fiska så full fart mot stugan, in med packning och mat. Under de följande dagarna så fiskade vi olika strömmande vatten som Rotälven, Dysån, Vanån, Österdalaälven och endast några små öringar, harrar och gäddor. Sista dagen provade vi Lektjärn som ligger ovanför Trängslet mot Navardalen och där var det dagslände kläckning ( mörk) och efter 10 provade flugor med vak runt om tog jag till slut en fin öring på en brun dagslände imitation 14 ( CDC ) Provade även med E12 16 på ett vak och det small ordentligt direkt men tyvärr efter en snabb rusning tog han min fluga. Vi hade mycket härliga fiske dagar och kvällar med god mat, dryck och kortspel, tack för mycket trevligt sällskap //Tommy

Norrbyströmmen 2014-05-30

När vi kom fram till Norrbyströmmen så var kläckningen igång och det verkade bli en kanon helg, men tyvärr dog kläckningen med ett stilla regn och detta gjorde att fiskarna blev svårtrugade men ändå lyckades min kompis Matte ta en riktig fin Öring i Homepool. Vi fortsatte fiska och missade några då de slet av tafsen, men under kvällen/natten tog Matte ett par fina på ljus haröra. Vi nattade vid 0200 och när klockan vrålade vid 04:00 så trodde man inte att det var "sant" men efter en mugg kaffe så tacklade vi upp och fiskade till 13:00, jag fick till slut en regnbåge (Griffiths Gnat 20) //Tommy

Äntligen säsong start 201404

Nu har flugfiskesäsongen börjat och vi har fiskat några gånger i hemma vattnet "bäcken" med en del framgång på nymfer typ haröra och caddis puppor 14-20. Nu ser vi fram mot att kläckningarna ska ta fart och att torrfugefisket ska komma igång på allvar. Har bundit olika frisörmyggan ( baetis) och dagsländor i olika färger och storlekar och det ska bli kul att fiska med dom. Kom ihåg mitt motto. " vakringarna gör livet mer spännande" Hoppas vi syns vid vattnet, //Tommy

Fiskedag för fiskedag under 2013.

2013-11-03 Bäcken o nedre Dammen (Magnehultsån )

Mattias och jag började morgonen med lite torrflugefiske i "bäcken"  inga vak och tyvärr ingen fisk på detta sätt. Jag tog sedan 2 st bågar på en Montana nymf med guldskalle ( svart/Grön ). Vi förflyttade oss till nedre dammen där jag tog 2 små bågar och en öring på samma Montana nymf. Vädret var på eftermiddagen regnigt och ganska trist höstväder. Hoppas jag hinner med något mer flugfiske innan istiden. //Tommy

2013-10-27 Nyfikna på Tiveden Flyfish
Kompisen PO och jag var nyfikna på "smygfisket" hos Tiveden Flyfish. Vi tog en över dagen tripp på 16mil till ett härligt torrfluge fiske med en orörd natur på fiskens och naturen egna vilkor. Det var en härlig och varm ( +13 ) höst dag med lite vind. Tyvärr så var det lite vatten i sjöarna iaf vad vi tyckte. Vi började i stora sjön och det var inte mycket vakande fisk så det blev blind fiske med nattslände imitationer streaking caddis, E12 m.m. Inget napp där så vi flyttade på oss till lilla sjön. Där krokade jag en ganska liten regnbåge på streaking caddis 12 och tyvärr efter en stunds drillning med häftiga rusningar bland grenar och stockar så spottade han ut flugan. När skymningen kom tog jag en fin bäckröding men tyvärr var det inte samma drag i denna firre, men den var mycket fin eller säger man "hon" var mycket fin.  //Tommy

2013-10-13 Torrflugefiske en solig söndag.
Kompisen Matte och jag var i Magnehult och fiskade regnbåge med torrflugor. Vi landade två fina bågar var och hade en helt underbar fiskedag i solen. Det som var framgångsrikt denna dag var nattslände imitationer som E12 och Elkhair caddis. Vi tog en paus och grillade några ostkorv, gud vad gott de korvarna smakade gott i solskenet. //Tommy

2013-09-29 Fiskedag igen ? Vad annars en härlig söndag
Kompisen Tommy och jag var ännu en gång i Magnehult och fiskade regnbåge. Kompisen hade framgångsrikt fiske med den lite tyngre Nobbler olive och tog en hel del, bland annat en fin öring. Jag hade lite nostalgi fiske då jag dammade av mitt allra första flugfiske spö ett Scierra Avalanche 5/6. Fisket för min del var bra då jag fick två bågar, en på montana nymf och en på HNflame tail. Jag hade också ett ganska spännande torrflugefiske på vak med ett par missar med streaking caddis och E12. Det var en lite kylig morgon med bara ett par grader i luften. Solen kom fram och det blev en helt underbar dag som alltid när man är och flugfiskar. Vem vet?? Kanske blir det en tur till något flugfiske vatten nästa helg igen!!! iaf om jag får bestämma. //Tommy

2013-09-21 Stora förhoppningar
Frugan skulle till Ullared och vad skulle då jag hitta på Hm....? följa med NEJ tack, inget alternativ Hm.....? vad gör man en ledig solig lördag i september SJÄLVKLART flugfiske. Kompisen Matte och jag åkte till vårat hemma vatten Magnehultsån. Vi hade "stora" förhoppningar på ett härligt fiske då vädret och vattnet nu blivit lite svalare. Lite kylig morgon med en härlig morgon dimma. Vi var framme vid 07:00 och det var en del vak så vi tog en kopp kaffe och riggade våra torrfluge spön. Efter några spännade timmars torr fluge fiske med Black gnat, E12, Geting, m.m. och endast ett par missar riggade vi för lite streamerfiske. där hade vi lite bättre lycka då jag krokade 5 st varav två på 2,2kg men dagens stora förhoppning visade sig när Matte tog sitt PB på Regnbåge 3,3kg och gick förbi mig (2,9kg) i PB ligan. Nu var det dags för att fylla på lite energi. Vi grillade ett par goda tjocka korvar och fiskade oss sedan igenom eftermiddagen men tyvärr ingen mer båge och helt plötsligt kändes fisket trögt, men så ska väl fisket vara? det gäller bara att knäcka koden men det gjorde vi inte mer denna dag. Grattis till Matte och hans PB rekord på 3,3kg //Tommy

2013-09-08 Magnehultsån
Nu börjar regnbågarna bli pigga och glupska och jag hade ett kanon fiske på torrt där alla i stort sätt svalde flugan rejält. Jag landande en Öring 1,3kg och två Regnbågar på geting imitation samt en regnbåge på E12. Kaffet smakade som vanligt bra i det soliga sensommarvädret. //Tommy

2013-06-29 Mot Saxnäs
06:30 startade jag och min kompis 100 mils resan från Norrköping till Saxnäs och dess härliga vyer med en massa fint fiske. Efter ett antal stopp för kaffe, mat och bensträckare var vi äntligen på plats i stugan vid Kultsjögården/fiskecentrum vid 18:30 tiden. Fiskekorten för veckan inhandlades och nu ska det bli fiske i 6 dagar (vilka snälla och förstående fruar vi har ). 30 juni varsin plats på det kvoterade rödingfisket i Ransarån. Kanonväder sol och lite vind. Rigga spön och på med vadarna. Kompisen tog 4 rödingar mellan 30-40cm på en olive F-fly variant. Jag tog en röding 30cm på en olive mygg imitation strl 20. Det var ett sådant hugg man vill ha. Kast på vak och klart vatten där jag såg rödingen komma underifrån och ta flugan. 1 Juli Kanonväder och efter lite koll på kartan föll valet på Marsån en fantastisk liten mysig å med Öring o Harr. Vi plockade en hel del små öring och ett par Harrar och de mesta på E12. 2 Juli  Styrde vi mot Kultsjöån ovanför trappstegsforsen med en mycket blåsig dag och ganska svårt med flugfiske. 3 Juli YES!! kl 11:00 vann vi lottningen av två platser i Ransarån. När vi kom fram var det ingen vind och en massa spännande vak att pricka med den lilla flugan. Vi fiskade till 01:30 och hade då haft ett härligt fiske med ett gäng öringar och ett gäng Rödingar landade men tillbakasläppta.
4 Juli Frukost och koll på kartan. Vi bestämde oss för Satsån också denna Å visade sig vara fantastisk vacker med ett härligt väder och ett grymt torrflugefiske på små örningar. 5 Juli Sista fiskedagen styrde vi mot Kultsjöån där det var regn och blåsigt. Min kompis tog ett gäng fina öringar. Vi kände oss nöjda lite tidigare och åkte till stugan för att avsluta resan med att grilla och ta ett par pilsner. 6 Juli Städning av stugan 06:00. Sedan en Tuff hemresa på 100 mil. Vi tackar alla guider och trevliga människor vi träffade på Fiskecentrum Kultsjögården i Saxnäs för tips o gemenskap. Tommy & Tommy

2013-05-02 Heldags Fiske
Fiske i Magnehult 07:00 och som brukligt vid vårfiske, streamer och intermediate lina och full pott med 6 st bågar allt från 900g till 1,4kg. Måste berömma fiskarnas kondition där de hoppar o krigar som aldrig förr. Mycket kyligt på morgonen med mulet väder och blåst. När solen bröt fram blev det lite skönare under dagen men tyvärr höll sig blåsten kvar med en del trista kastvindar. Kompisen tog med sig klingan och dök upp vid ett tiden och hade som vanligt lyckat fiske. Klockan 19:30 (fiskat 12h ) kände jag i benen och axlarna att nu är det dags att ge sig och åka hem. Nästa fiskedag ska jag ta fram mitt lilla #5 och fiska torrt. Vi kanske syns vid vattnet //Tommy

2013-04-15 Kvälls Fiske
Kvällsfiske med min kompis Tommy. Jag landade tre och alla fick gå tillbaka. Kompisen landade fem och tog med sig två hem som han ska röka till Valborg. Vädret var bra med lite fukt i luften, nu börjar äntligen kylan avta och lite plusgrader hägrar. Två av tre bågar på HN Flame Tail med #5 RIO outbound I = Out standing combo i vårfisket efter Regnbåge. //Tommy

2013-04-13 Grymt PB Fiske
Den 13 April hade jag och min kompis Mattias ett grymt fiske, tillsammans landade vi över 15 fisk, varav de största på 1,8kg och mitt nya PB på 2,9kg. Vi fiskade med #5 Rio outbound Intermediate och längst ut knöt vi på en HN Flame Tail vilken visade sig var ett lyckodrag. Vädret var mulet och lite kyligt, men vi höll oss varma med mycket drillningar och en o annan kaffetår. //Tommy

2013-04-06 Premiär Fiske
Den 6e April var jag och premiärdoppade lite streamers i några timmar i magnehult, dock utan framgång men det var ett underbart väder. Det var soligt och några grader i luften. Jag fiskade uteslutande med Intermediate lina och lite större streamer. Tyvärr ingen fisk denna dag men skam den som ger sig, nya tag igen den 13/4. //Tommy

Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.